The American dream

New York en de eerste dag :)

Hallo allemaal

17 augustusvertrok ik voor een High school jaar naar Amerika. Het was raar om afscheid te nemen van iedereen en te zeggen tot volgend jaar. Het voelt nog steeds als een vakantie en niet dat ik hier een jaar ga blijven maar ik denk dat dat besef nog wel gaat komen. We gingen met een groep van 8 meiden en één begeleider voor 3 dagen naar New York. Er was ook een groep van 25 studenten die meeging vanuit Duitsland en Frankrijk.

New York was echt geweldig, we hebben heel veel dingen gezien. Op dag 1 kwamen we aan bij het hotel, zodra we onze spullen op de kamer hadden gebracht en ons hadden omgekleed gingen we shoppen in een shopping mall en ‘s avonds hadden we pizza in het hotel.

Op de tweede dag gingen we met een tour gids naar Central Park, de Brooklyn Brigde, Chinatown, Hardrock café en naar top of the Rock. Top of the Rock is een heel hoog gebouw en helemaal boven op het dak kan je uitkijken over New York. Het was een super leuke dag, maar wel heel warm. De tour gids was heel enthousiast en kon leuk vertellen over alles wat we zagen.

Op de derde dag gingen we naar de 9/11 Memorial, dat was heel indrukwekkend om te zien. Daarna gingen we met een boot naar het vrijheidsbeeld en daarna naar Coney Island. Coney Island is een pret park naast het strand. ‘S avonds hadden we vrije tijd op Time Square, we zijn naar M&M store geweest, de Disneystore en andere grote winkels op Time Square. Het is niet zo groot als ik had verwacht, maar wel heel cool om een keer in het echt te zien.

Zaterdagochtend gingen we in groepen naar het vliegveld om vervolgens in te checken. Doordat de begeleiders het druk hadden met alle studenten, was er niet veel tijd meer en heb ik mijn vlucht gemist. Ik baalde daar heel erg van omdat ik wist dat mijn gastgezin op mij zou wachten. Ik kwam op een stand by list voor de volgende vlucht, dus alleen als er stoelen over waren mocht ik met die vlucht. Ik was de enige van de mensen op de stand by list die niet met die vlucht mee kon. Toen heeft één van de medewerkers gereld dat ik een boarding pas met stoelnummer kreeg voor de vlucht van 3 uur. Daar was ik zo blij mee, want ik had al de hele ochtend en middag gewacht op een vlucht en nu wist ik zeker dat ik dezelfde dag nog naar mijn gastgezin kon.

Na een overstap in Charlotte kwam ik half 7 aan in Fayetteville waar mijn gastmoeder en twee gastzussen op mij stonden te wachten. Het was zo fijn om ze eindelijk in het echt te zien en het voelde gelijk goed. Ze hadden in hun huis een bord gemaakt met : Welcome Karin. De eerste avond hadden we lasagne, salade en knoflookbrood. Er kwamen nog twee buurmeisjes langs om mij te ontmoeten. Het was heel gezellig maar na een lange dag van reizen was ik heel erg moe.

Vandaag was mijn eerste dag hier en ik vond het heel gezellig maar wel een beetje overweldigend, omdat er heel veel mensen langs kwamen die ik nog nooit eerder heb ontmoet en ik nog steeds een beetje een jetlag heb. Aan het eind van de middag gingen we Pokemons vangen in de golfwagen. Het was leuk om voor het eerst in een golfwagen te rijden, hier is het normaler om die gewoon bij je huis te hebben en mee rond te rijden voor jongeren die nog geen auto mogen rijden. Ik krijg van iedereen te horen dat mijn Engels goed is, dus daar ben ik blij mee en mijn accent vinden ze grappig klinken.

Morgen gaan we shoppen voor een schooluniform en we gaan naar een volleybal wedstrijd. Ik heb er heel veel zin in, want we gaan met een bus met allemaal studenten die naar dezelfde school zullen gaan. En deze week is er nog een open dag op de school waar ik heen zal gaan, dus daar gaan we ook heen. Ik heb heel veel zin om naar school te gaan, omdat ik heel erg benieuwd ben naar het Amerikaanse school systeem en de studenten.

xx- Karin

ps: als je het leuk vind om mij te blijven volgen kun je in een balk rechts je emailadres invullen, zodat je een email ontvangt als er een nieuwe blog is.

Reacties

Reacties

Reinskje

Lieve Karin, wat een prachtig verslag, het is zo fijn, dat jouw host family je zo warm onthaald heeft. Het lijkt het perfecte plekje, wat jij verdiend hebt ! En geniet volop van al die mooie nieuwe indrukken ????????????

Bea

Leuk om je te volgen! DIkke tut Bea

Klaske de Jong

Het is nu zaterdagmorgen 9 uur wij zitten nu aan de koffie en denken met weemoed aan jou Hou je haaks !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active