The American dream

Thanksgiving en mijn verjaardag

Hallo allemaal,

Thanksgiving is een nationale feestdag in Amerika waarbij mensen dankbaar zijn voor de oogst en allerlei goede dingen.

Ik ging voor thanksgiving met mijn gastgezin naar Nebraska om familie te bezoeken. We vertrokken zondag 21 november en we kwamen vrijdag de 25ste weer terug.

Zondagochtend reden we naar het vliegveld in Charlotte en s'avonds kwamen we aan in Omaha. De eerste dag gingen we winkelen in het centrum van Omaha. Ze hebben allemaal leuke kleine winkeltjes en heerlijke bakkerijen. Dinsdag gingen we naar een hele grote sportwinkel, waar we wel een paar uur waren. S'avonds hadden we steak en dat was echt heerlijk klaar gemaakt. Woensdag gingen we naar iemand van de families huis om te koken voor Thanksgiving. We waren ongeveer 3 uur bezig met alles klaar maken. S'avonds bleven we daar slapen en gingen we naar de bowling alley. Donderdag was Thanksgiving en rond 12 uur kwamen alle mensen. In totaal waren we met zo'n 30 familieleden. Het was heel erg gezellig. We hebben veel gegeten en typische Amerikaanse dingen zoals kalkoen, cranberrysaus, stuffing en casserole. Ik was zo vol na al dat eten dat ik niet eens avondeten heb gehad. Vrijdag gingen we weer terug naar North Carolina.

Ik vond het heel erg leuk om naar Nebraska te gaan en de verschillen te zien tussen North Carolina en Nebraska. Het is zo verschillen qua cultuur en klimaat.Je zou bijna kunnen zeggen dat elke staat in Amerika een ander land is.

Afgelopen vrijdag was mijn verjaardag en werd ik18. Op school zeggen ze ‘s ochtends in de intercom altijd gefeliciteerd voor de volgende studenten en ze hadden heel veel moeite om mijn achternaam uit te spreken haha. Heel veel mensen hebben mij gefeliciteerd en iemand heeft zelfs happy birthday voor mij gezongen. ‘s avonds ging ik uiteten met vriendinnen en daarna gingen we naar de football game en tijdens de wedstrijd ging iedereen weer voor mij zingen. Het was een hele leuke dag, maar ik miste mijn familie en vrienden wel een beetje.

Vandaag is het 5 december en vieren we normaal gesproken sinterklaas. Ik heb mijn gastgezin veel verteld over deze feestdag en ze wisten er ook al een beetje vanaf doordat een overgrootouders uit Nederland komen. Gisteravond hebben we onze schoen gezet en heeft mijn gast broertje het liedje sinterklaas kapoentje gezongen. Vanavond gaan we gezellig met elkaar uit eten voor sinterklaas.

Ik ben nu al weer bijna 4 maanden in Amerika en de tijd vliegt voor mijn gevoel voorbij. Ik heb heel erg zin om mijn eerste echte Amerikaanse kerst mee te maken ook al ga ik mijn familie wel missen met de kerst.

xx- Karin

Reacties

Reacties

malib1958@gmail

Lieve Karin, heerlijk om weer even een up_date te lezen. Ik kan me voorstellen dat je op zo'n hoogtepunt als 18 worden de mensen hier mist. Ik vind het enorm knap van je , deze reis, dit avontuur! Marijn zweeft nu ergens boven de aardbol op weg naar China als tussenstop en dan door naar NZ :)
Heerlijk al dat gereis van jullie .
Dikke tut Bea

Oeds

Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag Karin en ik hoop dat je onvergetelijke dag hebt gehad. Dank je wel voor jouw inspirerend reisverslag, mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt; dat je zoveel nieuwe ervaringen en indrukken opdoet, zo ver van huis. Chapeau! En ja, daar mag je dan ook weer erg dankbank voor zijn. Misschien heb je (tijdens thanksgiving), wel eens gehoord van developing an attitude for gratitude. Wat dat al niet in beweging kan brengen. Een fijne (kerst) tijd en ik hoop weer iets van je te lezen. Hartelijke groet, Oeds

anke

Hoi Karin, alleerst gefeliciteerd met je 18e verjaardag. Een mijlpaal zoals ervast nog heel veel zullen volgen.
Wat heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt bij je gast gezin en mooie dingen beleefd. Leuk om wat over belevenissen te lezen.
Iieve groet, Anke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active