The American dream

Five months in America

ENGLISH BELOW

Hallo allemaal,

Vandaag zit ik 5 maaden in Amerika en dat betekend dat de helft van mijn jaar er al weer op zit. De tijd gaat echt veel te snel voorbij. Het voelt alsof ik hier nog maar net ben aangekomen, maar aan de andere kant voel ik me hier ook wel weer zo thuis dat het soms lijkt alsof ik hier al altijd woon.

Ik heb echt een super leuk gastgezin! Ik ben zo blij dat ik bij hun ben terrecht gekomen. Ze voelen echt als mijn tweede familie en weet zeker dat we voor altijd contact gaan houden en ik zal ook zeker terug gaan om ze te bezoeken. Afscheid nemen over 5 maanden gaat echt heel moeilijk worden.

Op school gaat het heel erg goed. Ik sta er qua cijfers ook heel erg goed voor. Het niveau hier ligt hier vrij laag. Op toetsen krijg je alleen maar multiple choice en je krijgt cijfers voor je huiswerk. Ik was in het begin bang dat school te moeilijk zou zijn voor mij omdat alles in het Engels is, maar dat valt heel erg mee. Mijn leraren zijn ook heel erg aardig en behulpzaam, als ik iets niet begrijp leggen ze het altijd nog een keer uit voor mij. In het begin had ik soms ook wel moeite met het Southern accent maar daar ben ik nu heel erg aan gewend en iedereen zegt dat ik soms ook al een accent krijg.

Ik heb soms wel heimwee, maar dat gaat ook altijd wel weer snel voorbij. Wat ik het meeste mis aan Nederland is mijn familie, vrienden en het eten. Ik vind Amerikaans eten wel lekker, maar het is soms echt te veel voor mij. Ze voegen altijd heel veel zout toe en ze eten over het algemeen ook veel saus met hun eten. Wat ik het meeste mis qua eten is brood. In Nederland at ik brood voor ontbijt en lunch. Hier hebben ze alleen wit brood en het is niet eens zoals Nederlands wit brood. Ik vind het alleen lekker als ik het eerst in de broodrooster stop. Een ander ding dat ik mis is openbaar vervoer. Er zijn hier helemaal geen bussen, metro’s of treinen. Je bent dus altijd afhankelijk van iemand om je ergens te brengen en weer op te halen.

Ik heb het dus heel erg naar mijn zin hier en ik ben nog niet klaar om naar huis te gaan. Ik heb heel erg veel zin in volgend semester, omdat prom dan is en graduation. Mijn moeder en broer komen langs voor graduation en daar heb ik heel veel zin in, zodat ik ze kan laten zien waar ik het afgelopen jaar heb gewoond en naar school ben geweest.

Hello everyone,

Today I'm five months in America and that means that I have five more months in America. Time goes by way too fast. It feels like I just got here, but on the other hand it feels like home and like I have always lived here.

I really have a great hostfamily! They really feel like my second family and am sure that we will keep in touch and I will definitely go back to visit them. Saying goodbye in five months is going to be hard.

School is going really good and my grades are also really good. The education level is pretty low over here. Tests are always multiple choice and you get a grade for your homework. In the beginning I was worried that school would be too difficult for me because everything is in English, but it is pretty easy. My teachers are very nice and helpful. If don’t understand anything they will explain it again for me. In the beginning I hadtrouble with the Southern accent but now I'm really used to it.

Sometimes I feel homesick, but that will always go over soon. What I miss most in the Netherlands is my family, my friends and food. I think American food good, but sometimes it is really too much for me. They always add a lot of salt and they generally eat too much sauce with their food. What I miss most in about Dutch food is bread. In the Netherlands, I ate bread for breakfast and lunch. Here they only have white bread and it's not like Dutch white bread. I only like the white bread toasted. Another thing I miss is public transport. They don’t have busses or trains over here. So you’re always dependent on someone to give you a ride.

I am really enjoying my time here and I am not ready to go home yet. I am looking forward to next semester, because we have prom and graduation. My mother and brother are coming for my graduation and I'm really excited about it, so I can show them where I lived fora year and what my school looks like.

Reacties

Reacties

Oeds

Hoi Karin, leuk weer je update te lezen! Wat ik zo aardig vind in jouw verhaal is dat jij je blijkbaar met steeds minder moeite aanpast aan die situaties die voor jou in Nederland zo vanzelfsprekend waren. En dat jij je steeds meer hecht aan het leven in NC. Ik ben benieuwd wat dat jou in de 2e helft van jouw verblijf brengt.
Groetjes, Oeds

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active