The American dream

een maand in Amerika

Ik ben nu al weer een maand in Amerika en ik heb het hier echt heel erg naar mijn zin. Ik zal jullie een update geven van de afgelopen tijd.

Donderdag 1 september was mijn eerste American Football game. Ze hadden de wedstrijd van vrijdag verplaatst naar donderdag, omdat er en tropische storm aankwam. Het thema van de avond was American Night. Veel mensen van school waren verkleed in de kleuren rood wit en blauw en ik en Emily hadden een t-shirt gemaakt met ‘Merica er op. Het was en hele gezellige avond, we hebben de hele avond ons team aangemoedigd en ze hebben gewonnen:).Het was zo leuk om te zien hoeveel mensen naar de wedstrijd komen om hun school aan te moedigen. De school spirit is echt super!

In het labor day weekend zijn we wezen kanoën in een meer vlak bij. Het was prachtige dag om te gaan kanoën. Na het kanoën gingen we in een soort mini museum en daar hadden ze slangen. We mochten een slang aanraken, dat was voor mij de eerste keer. Het voelde anders dan ik had verwacht, heel droog en koud. Ik was vergeten om zonnebrand te smeren dus aan het eind van de dag was ik verbrand.

Maandag 5 september was labor day, dit is een feestdag ter ere van arbeiders. Iedereen is vrij op die dag. Mijn gastvader had overheerlijke pancakes en bacon gemaakt voor ontbijt. We hebben deze dag lekker rustig aan gedaan.

Vrijdag 9 september ging ik met Emily en Laney naar de bioscoop. We gingen naar de film ‘When the Bough Breaks’ . We gingen eerst wat eten bij Buffulo Wings, dat is een restaurant vol met tv schermen met sport en je kan er kippenvleugels halen. Het was heel erg lekker en we hebben een hele gezellige avond gehad.

11 september had ik en afspraak met mijn community representer en andere exchange students uit de buurt. Het was heel leuk om andere studenten te ontmoeten die hetzelfde meemaken. Er was een Frans meisje, een Koreaans meisje en een Japans meisje. We hebben gepraat over onze ervaringen tot nu toe. Iedereen maakt dit jaar anders mee en het is interessant om ervaringen van anderen te horen.

Afgelopen maandag was een drukke dag. Ik had een try out voor een club op school dat Keyettes heet. Dit is een club voor community service en niet iedereen wordt toegelaten dus je moet een try out met een speech en iets creatiefs doen. Aangezien ik maar voor 1 jaar in Amerika ben hadden ze besloten dat ik een honor member mocht worden. Ik hoefde niet perse een try out te doen maar het leek mij wel leuk om te doen. Een leraar van school en ook de leider van Keyettes had tegen mij gezegd dat ik m’n speech in Nederlands mocht doen. Toen ik mijn speech deed zat iedereen mij aan te kijken van: ‘ik heb echt geen flauw idee wat je allemaal zegt’ haha. De leraar die er bij was zei in het midden van mijn speech; ‘wacht even’ en ze ging haar mobiel pakken om mij te filmen en aan andere leraren te laten zien. Iedereen vond het super leuk dat ik het in Nederlands deed. Ik had ook een poster gemaakt met woorden die een goede Keyette beschrijven. Het is echt een hele leuke club en ik ben heel erg blij dat ik een honor member mag zijn voor dit jaar. Na school gingen we naar een meeting van de 4-H club, dat is een club die ook community service doen. Het thema was pinda’s. We gingen pinda’s beschilderen en zelf gemaakte pindakaas maken. Na de meeting moesten we snel naar huis om om te kleden en naar de school board meeting te gaan. Mijn community representer was daar ook om meer te vertellen over het High School programma en iedereen vond het leuk om mij te ontmoeten.

Donderdag had Olivia een goat show. Dat is een show waarbij jongeren een geit laten zien en vertellen wat ze over geiten weten. Het was heel interessant om te zien. Ik had nog nooit van zoiets gehoord, maar hier is het heel groot. Je koop een geit als die heel jong is en voed hem op. Je moet bijhouden wat die eet en je moet hem trainen. Er zit heel veel werk in. Als je wint krijg je geld en het kan je helpen om een studiebeurs te krijgen voor een universiteit. Olivia wil graag werken met dieren later dus voor haar is het heel belangrijk. Ze had in één show de eerste prijs gewonnen.

Vrijdag was de inwijding van Keyettes. Als je uitgekozen bent wordt je tijdens je les geblindeerd en meegenomen. Ik wist al dat ik het was geworden dus Lexie (het meisje die mij had gekozen) kwam naar mijn les en zei: ‘Karin pak je spullen en kom mee.’ Op de gang zei ze, we hebben dit jaar heel veel Keyettes dus we gaan waarschijnlijk geen honor member doen dit jaar en we gaan je dus ook niet inwijden vandaag. Ik schrok wel en beetje toen ze dat zei want dat had ik niet verwacht. Ik liep mee naar boven naar het lokaal waar iedereen was. Ze stonden allemaal bij de ingang en toen vertelde ze had het een grap was. Dat was zo’n opluchting, want ik geloofde haar echt. De rest van de meiden die het waren geworden waren geblinddoekt in het lokaal. Iedereen werd verkleed en ik was Lexie’s Bumble Bee. We moesten door de school heen lopen, dansjes doen en liedjes zingen. Het was echt een hele leuke dag!

Op school gaat het heel erg goed. Fotografie is heel erg leuk en interessant. Kunst is denk ik mijn favoriete vak, omdat we veel bezig zijn met kunst maken. Ik heb tot nu toe op al mijn werk een 100 gekregen (dat is een 10). Één van de tekeningen die ik heb gemaakt staat online op www.artsonia.com . Als je Karin149 intypt bij search for anything krijg je mijn tekening te zien. Geschiedenis is ook een leuk vak, maar wel moeilijk en een hoop huiswerk. Ik vind de mensen op school echt heel erg aardig en behulpzaam. Ik leer elke dag weer nieuwe mensen kennen en dat is echt heel erg leuk en mensen beginnen mij steeds beter te leren kennen. De meeste zijn heel geïnteresseerd naar waar ik vandaan kom en veel Amerikanen hebben een ander beeld van Europa dan het daadwerkelijk is. Ik merk wel dat er grote cultuur verschillen zijn en ik vind het interessant om meer te leren over de Amerikaanse cultuur en waarom ze bepaalde dingen doen zoals ze het doen. En ondanks dat de cultuurverschillen groot zijn, zijn er ook genoeg dingen die we gemeen hebben. Kortom ik weet nu al dat dit een ervaring is om nooit te vergeten. :)

xx- Karin

Reacties

Reacties

Bea

Lieve Kaatje, bedankt voor deze up_date. Ik ben blij voor jou dat je het zo naar je zin hebt. Je mail maakt me nieuwsgierig naar hoe men daar dan naar Europa kijkt? Ik ga ook zeker naar je tekening kijken. Veel liefs van Queen Bee, Zzzzzzz ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active