The American dream

december update

Hallo allemaal,

Ik ben nu al weer 4 maanden in Amerika en ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin. Ik voel me hier heel erg thuis. Ik heb hier een geweldige tweede familie en super leuke nieuwe vrienden. Ik denk en droom al helemaal in het Engels en al mijn vrienden zeggen dat ik al een echt Amerikaans accent krijg.

Net als in Nederland hebben ze hier twee weken kerstvakantie. De hele eerste week van de kerstvakantie zijn we druk bezig geweest met koekjes bakken, eten maken en natuurlijk de laatste kerstinkopen doen.

Samen met vriendinnen heb ik twee keer een Chinese Kerst gevierd, dat betekend dat iedereen voor ongeveer 10 dollar iets koopt en dan lees je een verhaal voor waarin het woord rechts en links voor komt en waarneer je het woord link hoort geef je het cadeau naar links en bij rechts geeft je het cadeau naar rechts tot het einde van het verhaal en dan maak je je cadeau open. Het was echt heel gezellig om wat met vriendinnen te doen voor kerst.

Kerst in Amerika is heel anders dan in Nederland. Tijdens kerstavond was er familie langsgekomen en hebben we samen gegeten, we hadden natuurlijk een heerlijke grote kalkoen op het menu zoals je dat in de films ziet. Na het eten gingen we cadeautjes openmaken. ’S Avonds zijn we naar een kerkdienst geweest. Toen we thuis kwamen ging mijn gastvader een kerstverhaal voorlezen zoals ze hier elk jaar doen en daarna natuurlijk rendiereten buiten strooien en koekjes achter laten voor de Kerstman. De volgende ochtend werden we rond 7uur wakker gemaakt door mijn gastbroertje die niet kon wachten om alle cadeautjes onder de boom open te maken. Om acht uur kwam de moeder en oma van mijn gastmoeder verkleed als Kerstman en elf om ons cadeautjes open te zien maken en daarna samen te ontbijten. Ik heb heel veel nieuwe kleren, make-up en sieraden gekregen. ’S Middags gingen we naar familie toe om daar te eten en dat was echt heerlijk en natuurlijk moesten we daar ook weer cadeautjes openmaken.

Ik vond kerst in Amerika echt heel erg leuk en net als hoe je het in de films ziet. Ik miste mijn familie natuurlijk wel met de kerstdagen, maar gelukkig konden we facetimen.

xx-Karin

Reacties

Reacties

Judith Miller

I am so glad you are adjusting well here, Karin. Sorry to have missed talking with you all after Christmas Eve church service.

Oeds

Leuk weer je update te lezen Karin. Nog even en je wilt daar helemaal niet meer weg. Dat je ook kerst op z'n Amerikaans zo mooi hebt ervaren. Een fijne jaarwisseling and a happy and healthy 2017!

fetsje de groot

Fijn Karin dat je het daar zo naar je zin hebt.
straks raak je ook noch verliefd op Amerika en wil je er blijven wonen!
nou geniet nog maar lekker even want het is zo weer voorbij.
xxx Fetsje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active