The American dream

Update :)

Ik zit al weer een tijdje in Amerika en de tijd vliegt nu al voorbij.

Ik zit in een 4-H club, dat is een club voor community services, en 18 september mochten we ons voorstellen in de kerk en vertellen wat we als club doen. Een van de leiders wou graag dat ik wat in het Nederlands zei tegen de mensen in de kerk dus dat deed ik. Iedereen vond dat heel erg leuk. Na de kerkdienst gingen we met iedereen uit de club eten. Ik had een appeltaart gebakken zoals we die in Nederland kennen en iedereen vond het heerlijk.

Vrijdag 25 september kreeg ik te horen dat ik in Beta club zat. Beta club is een club voor leerlingen die een hoog gemiddelde hebben qua cijfers. Ze hadden mijn rapporten uit Nederland ontvangen en daarop gebaseerd dat ik in Beta club mocht. Het is hier echt eer als je in die club zit.

Vrijdagmiddag kwam Lara Trump naar de stad waar ik woon. Zij is de schoondochter van Donald Trump. Bijna iedereen hier is republikein en daarom wouden veel mensen haar zien spreken.

Vrijdagavond hadden we een football game en het thema was Jungle Night. Veel mensen waren verkleed en het was heel erg gezellig.

In het weekend gingen we shoppen met vriendinnen en dat was echt heel gezellig. Ik moest een nieuwe jurk kopen voor de Beta club inwijding, want dat is heel officieel. We konden niet de hele middag blijven want we hadden een meeting voor Keyettes, een andere club waar ik in zit. We hadden afgeproken bij een mexicaans restaurant waar iedereen die hier woont regelmatig uit eten gaat. Dat is wel een groot verschil met Nederland. Mensen gaan hier veel vaker uit eten, omdat het denk ik goedkoper is en ze hebben het vaak te druk om te koken. Mijn gastmoeder kookt wel bijna elke avond en daar ben ik heel blij mee. Voor leerlingen van school is het ook heel normaal om na school even wat eten te halen bij bijvoorbeeld Mac Donalds.

Woensdag 28 september was de Beta club inwijding. De leerlingen die werden ingewijd moesten op stoelen zitten in de gymzaal en de andere leerlingen van school, leraren en ouders zaten in de banken. Eerst werd er verteld door leden wat Beta club is, de geschiedenis en waar het voor staat. Daarna kregen de leerlingen die werden ingewijd omstebeurten een pin en moesten daarna een kaars laten branden. Na dat iedereen klaar was moesten we trouw zweren aan de club en beloven dat we goede leden zullen zijn. Het was echt heel bijzonder om mee te maken omdat we dat soort dingen niet hebben in Nederland.

Zaterdag 1 oktober hadden we football game, omdat het vrijdag was afgezegd door te veel regen. Het thema van Neon Night. Het was heel gezellig ondanks dat we hadden verloren. Na de football game hadden we een sweet sixteen party van een vriendin van school. Het thema voor haar feestje was ook neon dus we hoefden niet om te kleden. Het was echt een super leuk feest.

Vrijdag 7 oktober waren we vrij omdat de orkaan Matthew onze kant op kwam en ze dachten dat de regen vrijdag zou beginnen, maar het was overdag rustig. We gingen naar Walmart om spullen te kopen voor spiritweek, de thema’s waren: Holiday day, Hero vs Villian, What not to wear on Wednesday, Biker vs Surfer en Spirit day. Vrijdag avond begon het heel hard te regenen en zaterdagochtend stond de tuin onder water. Het had zo veel geregend en het regende nog steeds terwijl de orkaan nog niet eens dicht bij was. Zaterdagmiddag kwam de orkaan en begon het heel hard te waaien, aan het einde van de middag viel de stroom uit. Zondag hadden we nog steeds geen stroom en zijn we naar een winkel geweest om een generator te kopen die er voor zorgt dat we weer stroom hebben voor bepaalde delen van het huis. Heel veel wegen waren gesloten omdat het vele regenwater de wegen heeft beschadigd of kapot gemaakt. We kregen te horen dat we definitief die week geen school hebben omdat onze school een shelter is voor mensen die geen huis meer hebben door de orkaan of hun huis is niet veilig genoeg. Ook geven ze daar gratis maaltijden voor mensen die het echt nodig hebben. Maandag aan het eind van de middag hadden we gelukkig weer stroom.

Op school zit ik in Keyettes, een club voor community service en dinsdag hadden we besloten om te helpen in het shelter. Iedereen kocht spullen die ze nodig hadden zoals; zeep, tandpasta, tandenbostel, spullen voor de kinderen, kleren, water en snacks. We waren ingedeeld in 2 shifts om de spullen uit te delen. Nadat we klaar ware besloten we met wat vriendinnen om een kampvuur te hebben die avond en een sleepover. Het was heel gezellig met iedereen.

Woensdag gingen we met Keyettes hondenvoer inzamelen voor het dierenasiel, want door de orkaan hadden ze heel veel nieuwe honden binnengekregen. Ik wil heel graag vrijwilligers werk doen bij het dierenasiel, dus ik ga deze week de formulieren daarvoor ophalen.

Donderdag gingen we naar de NC State Fair, dat is de grootste kermis in North Carolina. Olivia had een geitenshow donderdag en vrijdagochtend dus we besloten in een hotel te overnachten. Het was heel bijzonder om de livestock te zien. Ze hebben shows voor geiten, koeien, schapen, varkens, duiven, kippen en konijnen. Je kan het zien als een soort beauty show voor de dieren en mensen nemen dit heel serieus. Vrijdag gingen we na de geitenshow over de kermis lopen en het was heel groot. Ze hebben ook allemaal bijzonder eten zoals gefrituurde oreo en gefrituurde Twix in bacon.

Zondag ging ik met een vriendin een pompoen uitsnijden. We gingen eerst naar een speciale plek waar je pompoenen kan uitzoeken en ze hadden ook hele schattige baby pompoenen. Bij Walmart hadden we een carving set gekocht en daarbij zat een boek met voorbeelden. Het was best veel werk om een pompoen helemaal leeg te maken en dan uit snijden, maar ondanks het harde werk was het eindresultaat goed en we hadden een hele leuke middag.

We weten nog niet wanneer we weer naar school gaan maar waarschijnlijk woensdag. Ik heb wel weer zin om naar school te gaan en iedereen te zien. Ik had nooit gedacht dat ik ooit een orkaan mee zou maken en ik ben zo blij dat ons huis geen schade heeft. Wat mij heel erg opviel is dat als zoiets gebeurt iedereen samenwerkt om mensen in nood te helpen en zelfs veel jongeren graag willen helpen met vrijwilligerswerk. Ik ben heel erg blij dat ik ook heb kunnen helpen.

Ik heb het echt heel erg naar mijn zin hier en ik raak steeds meer gewend aan cultuurverschillen. Ik heb zulke geweldige vrienden gemaakt hier en school gaat heel erg goed. Natuurlijk zijn er wel momenten dat ik vrienden en familie in Nederland mis, maar dat gaat altijd snel weer over. Ik ben nog steeds zo blij dat ik de keuze heb genomen om voor een jaar naar Amerika te gaan en dankbaar dat ik de mogelijkheid had.

Reacties

Reacties

Irma

Super Karin, wat een verhaal. Fijn dat je dat met ons wilt delen. Zo kunnen wij er ook een beetje van genieten!

Lieve groetjes aan iedereen daar, en veel liefs en een dikke tut van ons.

Malib1958@gmail.com

Thanks Karin, weer een enthousiast verhaal. Fijn dat je dit met ons deelt en het je goed gaat! Xxxxxxx Bea

Eelco & Rachelle

Heey Karin,

Leuk om even een update te lezen. Fijn om te horen dat jullie het er goed vanaf hebben gebracht met Matthew. Die lege supermarkt was wel heftig;) Veel plezier nog en houd ons maar op de hoogte.

Groetjes / liefs Eelco en Rachelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active