The American dream

spiritweek and halloween

De eerste 3 maanden zitten al weer op en de tijd vliegt voorbij. Ik heb het heel erg naar mijn zin en voel me heel erg thuis. Ik heb het heel erg druk en niet veel tijd om mijn blog te schrijven, dus ik kan helaas niet over alles schrijven maar ik kies de leukste en meest typisch Amerikaanse dingen uit om over te vertellen.

3 weken geleden was homecoming en spiritweek, dit is een heel belangrijk deel van High School.

Tijdens spriritweek mogen we elke dag verkleed als het thema van de dag.

Maandag 24 oktober was Holiday Day, de eerste dag van de spiritweek. Het was de bedoeling om verkleed te gaan als je favoriete feestdag. Veel mensen waren verkleed als Kerstmis of Halloween. Ik had geen idee als wat ik mij wilde verkleden totdat iemand zei dat ik een Nederlandse feestdag moest kiezen. Ik ging verkleed als Koningsdag. Veel mensen dachten dat ik Halloween was omdat ik helemaal in het oranje was verkleed. Een van mijn vrienden dacht dat ik verkleed was als de Nederlandse Independence day haha. Het was zo leuk om iedereen verkleed te zien en zelfs veel leraren doen er aan mee.

Dinsdag was Hero vs Villian. Ik was verkleed als Batman en mijn gastzus als Superman. We hadden zelf tutu’s gemaakt en een shirt gekocht. Op deze dag waren ook de speeches voor de leerlingen die genomineerd waren voor Homecoming King of Queen. In hun speech probeerde ze jou te overtuigen om voor hen te stemmen. Veel genomineerde delen ook snoep uit en maken cupcakes of stickers in de hoop dat je op hun gaat stemmen.

Woesdag was What Not to Wear Wednesday, dit betekent dat je iets aan trekt wat je normaal gesproken nooit zou dragen. Ik droeg een blauw kort glitterbroekje met een legging eronder, een panterprint shirtje met een bloemenvest en ik had hoge sokken met katten erop. Het was echt heel leuk om te zien hoe gek iedereen verkleed was. Niet iedereen in school doet mee aan spiritweek, maar de meeste seniors doen wel mee, omdat het hun laatste jaar is.

Donderdag was Biker vs Surfer. Ik vond dit het lastigste thema omdat ik geen idee had wat moest aan doen. Ik had gekozen voor surfer, dus ik kocht een hawaiaans rokje en had een bloemenkrans om.

Vrijdag was Spirit Day, tijdens deze dag is iedereen verkleed in de kleuren van de school en dat is: zwart, blauw, grijs en zilver. Elke klas had een andere kleur. Als seniors hadden we de kleur zwart, dus we hadden shirts laten maken in het zwart met de tekst: The best you have ever seen, class of seventeen. Aan het einde van de schooldag hadden we de pep rally. En ’s avonds tijdens de Homecoming footballgame, dat is de laatste thuis football wedstrijd en dan word de Homecoming King en Queen uitgekozen. Nadat ze uitgekozen waren, werden ze een rondje rond het Footballveld gereden in een Carbrio, zodat iedereen ze kan zien. Ik vond dit wel grappig om te zien, omdat het echt iets typisch Amerikaans is dat ik vaak in film had gezien.

Tijdens Halloween moesten we naar school, omdat we zoveel dagen hadden gemist door de orkaan. Na school ging ik eerst Trick or Treat doen met mijn gastbroertje en zijn vrienden en daarna ging ik met vrienden naar een Haunted House, dat is een huis waar je door heel loopt en in het huis zijn allemaal mensen die verkleed zijn en je proberen te laten schrikken. Het was eng maar ook heel erg leuk. Ik zou het cool vinden, als Halloween groter zou zijn in Nederland.

Ik heb het nog steeds heel erg naar m’n zin hier. Er zijn wel momenten dat ik heimwee heb en graag naar huis wil, maar andere momenten vind ik het weer heel erg leuk en kan ik er niet aan denken dat ik al mijn vrienden hier moet verlaten aan het einde van het jaar. Ik heb heel veel zin in Thanksgiving want we gaan naar Nebraska, waar familie van mijn gastmoeder woont. Ik heb ook heel veel zin in December want dan word ik eindelijk 18 en ik ga mijn eerste Amerikaanse kerst meemaken.

Reacties

Reacties

Malib1958@gmail.com

Lieve Karin, wat een verkleedpartijen daar. Heb je er ook foto' s van? Lijkt me lachen :))))
Veel liefs van Suzanne en Bea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active